"برای رشد معنوی، مهارت هم لازم است."

۲۸ مطلب در شهریور ۱۳۹۳ ثبت شده است

راه آموزش اخلاص به فرزندان

اگر میخواهیم ریاکاری را به فرزندانمان آموزش ندهیم، باید فرزندان خود را به خاطر آبرو یافتن نزد دیگران تربیت نکنیم. اگر فرزندان خود را به خاطر آبرو یافتن پیش خدا تربیت کنیم، اخلاص را آموزش داده ایم.

۳۰ شهریور ۹۳ ، ۰۲:۱۱ ۰ نظر موافقین ۴ مخالفین ۰

فرق دنیا گرایی و آخرت گرایی

فرق دنیا گرایی و آخرت گرایی در این است که دنیا را اول میبینی بعدا علاقه پیدا میکنی، ولی آخرت را باید اول علاقه پیدا کنی و بعدا ببینی. حالا چگونه باید ندیده به آخرت علاقه پیدا کنیم؟ راه اصلی آن تفکر است؛ راه دیگرش، از دل بیرون کردن علاقه به دنیا فانی و بی ارزش است و راه دیگرش، عمل کردن برای آخرت است.
۲۹ شهریور ۹۳ ، ۰۰:۵۸ ۰ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰

نتیجۀ خودسازی

بیشترین نتیجه خودسازی باید در سعه صدر دیده شود.

۲۷ شهریور ۹۳ ، ۲۳:۲۳ ۱ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰

موجود تنها

انسان موجودی تنهاست. کسی نمیتواند از تنهایی و غربت ذاتیش رهایی پیدا کند. خانواده و رفقا تا حدی میتوانند این غربت را برطرف کنند ولی هیچگاه به طور کامل غربت انسان زائل نمیشود. خدا انسان را طوری آفریده که تنهاییش فقط با خدا برطرف بشود. از تنهایی و غربت گله نکنیم و آن را تقصیر این و آن نیندازیم.

۲۷ شهریور ۹۳ ، ۰۰:۳۲ ۱ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰

سرآغاز زندگی

سحر هنگام بیداری است و سرآغاز زندگی. اگر بیداری خود را از سحر آغاز نکنیم در طول روز با تمام وجود زنده نخواهیم بود و در بیداری هم شبیه خواب، تمام مشاعرمان کار نمیکند. سحر هنگام اندیشیدن است و اگر اولیا خدا در سحر گریه میکنند، این اشک نتیجه اندیشه هایشان است.

۲۶ شهریور ۹۳ ، ۰۰:۵۰ ۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۱

صبر

صبر یعنی در سختی ها مقاومت کنی و سخت ترین قسمت آن این است که بدی های دیگران را تحمل کنی. علامت وجود صبر این است که در متن سختی ها فعال باشی و وظایف روزمره خود را با نشاط انجام دهی.

۲۶ شهریور ۹۳ ، ۰۰:۴۵ ۲ نظر موافقین ۳ مخالفین ۱

نشاط دائم

نشاط دائم برای کسی است که هر لحظه و در هر صحنه میداند از کدامیک از اسما پروردگار متعال استفاده کند. ذکر دائم نشاط می آورد و غفلت، اندوه آور است. برای هر رنج ما و برای هر نیاز ما، اسمی از اسما خدا مداوا کننده و آرامش بخش است. دعای جوشن کبیر مخزن اسما الهی است.
۲۵ شهریور ۹۳ ، ۱۶:۰۰ ۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۱

آنها که داستان امروز ما را باور نمی‌کنند

روزی خواهد آمد که انسان ها به دلیل عقل و علم تسلیم دین بشوند. در آن روز اگر کسی بی دینی کند آدم احمقی جلوه میکند. مردم آن روزگار داستان امروز ما را باور نخواهند کرد که بعضی ها با بی دینی برای خود شانی قائل بودند. آن روز اگرچه همه به دلیل عقلانیت تسلیم دین خواهد شد؛ اما همه نمیتوانند عاشقانه دین داری کنند. فرق است بین مسلم و مومن.

۱۶ شهریور ۹۳ ، ۲۱:۲۳ ۱ نظر موافقین ۴ مخالفین ۰

عفاف

عفاف یعنی حیا داشتن و هوس نداشتن برای خوردن غذای دیگران. عفاف پذیرفتن محدویت های دنیاست با لبخند رضایت.

۱۶ شهریور ۹۳ ، ۲۱:۱۸ ۰ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰

ارزشمندترین موضوع برای سرمایه‌گذاری فرهنگی

سرمایه گذاری فرهنگی باید روی موضوعاتی باشد که بیشترین سود را داشته باشد. هرکس میخواهد به اخلاق و معنویت جامعه بیشتر کمک کند، باید بر روی مفاهیمی کار کند که ماندگارترین، عمیق ترین و فراگیر ترین آثار را داشته باشد و الا سرمایه خود را هدر داده است. اباعبدالله الحسین علیه السلام ارزشمندترین موضوع برای هر نوع سرمایه گذاری فرهنگی و معنوی است.

۱۶ شهریور ۹۳ ، ۲۱:۰۱ ۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰