"برای رشد معنوی، مهارت هم لازم است."

۶ مطلب در مهر ۱۳۹۴ ثبت شده است

بگذار حسین(ع) دلت را آباد کند..

محرم ماه تزکیه است، تزکیه ای که حسین(ع) در ماه محرم به ما می دهد از رمضان بالاتر است. باید از ماه محرم انتظار مغفرت و پاکی از گناهان و تزکیه داشته باشی. همین که می روی عزای حسین(ع) "حسین، حسین"می گویی، تزکیه ی نفس پیدا می کنی. لذا باید بعد از محرم رذائل اخلاقیت کم شده باشد و الا معلوم می شود جلوی حسین(ع) مقاومت کرده ای و نگذاشته ای حسین(ع) دلت را آباد کند..
۲۸ مهر ۹۴ ، ۱۰:۳۱ ۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

اشک رمضان،اشک محرم

در ماه رمضان گناهان بخشیده می شود اما روایتی نداریم که بفرماید هر کسی در ماه رمضان برای بخشش گناهانش یک قطره اشک بریزد بهشت بر او واجب می شود. اما یک قطره اشک برای اباعبدالله الحسین(ع)، نه تنها باعث بخشش گناهان می شود،بلکه بهشت را بر او واجب می کند.
۲۶ مهر ۹۴ ، ۱۰:۲۵ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

شهید

بیایید با «فکر» هدف عالی انتخاب کنیم، نه با موعظه. چه عواملی انسان را به فکر می‌اندازند؟ مؤثرترین عامل تفکر که یقۀ آدم را می‌گیرد و او را به فکر می‌اندازد و در مسیر تفکر هم دست آدم را می‌گیرد تا به مقصد برساند، شهید است. چرا رهبر انقلاب، حدود 20 سال است که کتاب خاطرات شهدا را می‌خوانند و تقریظ می‌نویسند؟ زیرا خاطرات شهدا انسان را به فکر وادار می‌کند. سند محکم این کلام حضرت امام(ره) است که می‌فرمود: «پنجاه سال عبادت کردید، و خدا قبول کند، یک روز هم یکى از این وصیتنامه‏ها را بگیرید و مطالعه کنید و تفکر کنید» 

۲۵ مهر ۹۴ ، ۱۶:۰۶ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

قرآن ناطق

ماه رمضان ماه نزول قرآن است و ماه محرم ماه نزول قرآن ناطق. اگ نزول به این معنا باشد که چیزی در دسترس ما قرار گیرد در بین امامان، اباعبدالله حسین (ع) بیش از هر امامی در دسترس فهم و عاطفه ما قرار گرفته. لذا محرم میتواند ماه نزول قرآن ناطق به حساب بیاید. وقتی حسین (ع) در گودی قتلگاه به زمین افتاد این نزولی است که به دلهای ما پیدا کرد...
۲۴ مهر ۹۴ ، ۱۳:۴۵ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

پوزش

بابت این ایام غیبت از شما مخاطبین عزیز عذرخواهیم.
۲۳ مهر ۹۴ ، ۱۴:۰۷ ۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰

مانند ماشین!

تخصص بدون تعهد مانند ماشین بدون فرمان است که ممکن است به هر دره ای پرتاب شود؛ و علم بدون عمل مانند ماشین بدون چرخ است که هیچ کسی را به جایی نمی رساند؛ و عقل بدون عشق مانند ماشینی است با بهترین توانایی ها ولی بدون بنزین که تا ابد متوقف می ماندو جز در سرپایینی ها حرکت نمی کند!

۲۳ مهر ۹۴ ، ۱۴:۰۶ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰