"برای رشد معنوی، مهارت هم لازم است."

۲۲ مطلب در فروردين ۱۳۹۴ ثبت شده است

نگاه دقیق برای رشد علمی

اگر اهل علم به جاهلان نگاه کنند و به دنبال برتری یافتن بر آنان باشند ، هیچ گاه در علم پیشرفت مطلوبی نخواهند داشت و متکبرانه متوقف خواهند شد. ولی اگر به عظمت علم و کوچکی خودشان در برابر آن نگاه کنند، فراتر از حد انتظارشان به اعماق علم دست میابند و هرچه عالمتر بشوند، متواضع تر میشوند.

۳۱ فروردين ۹۴ ، ۱۱:۴۴ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

خودت را فراموش نکن!

اینکه اگر کسی خدا را فراموش کند ، خود را نیز فراموش خواهد کرد ؛ بدترین بلایی است که میتواند بر سر انسان بیاید. خودفراموشی وضعیتی است که هیچ انسان خود خواهی حاضر نیست آن را بپذیرد. اگر خودت را فراموش کنی، هیچ گاه نمیتوانی برای حفظ منافعت قدمی برداری و دائما به ضرر خودت اقدام خواهی کرد.

۳۰ فروردين ۹۴ ، ۲۳:۵۳ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

مراقب همیشگی

خدا بازی های کودکانه ما را میبیند و با ما مدارا میکند ؛ خطاهای احمقانه ما را میبیند و تحمل میکند ؛ فرصت هایی که از دست میدهیم را میبیند و صبر میکند. دائما پس از هر اشتباهی که از ما میبیند زمینه کار خوب دیگری را برای ما درست میکند که جبران کنیم و هرگز خسته نمیشود. دائما مراقب ماست.

۲۸ فروردين ۹۴ ، ۱۷:۴۷ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

خواسته های خدا

انسان میتواند از اتفاق هایی که برایش می افتد و مقدراتی که خدا برایش رقم میزند متوجه خواسته های خدا از خودش بشود. البته ما در پیش آمدن حوادث خوب و بد در زندگیمان موثریم، ولی اینکه اساسا در چه فضایی قرار میگیریم و چگونه بازتاب رفتار ها، تصمیمات و خواسته هایمان را میبینیم دست خداست.

۲۷ فروردين ۹۴ ، ۱۵:۳۳ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

گرفتاری

اگر انسان ها گرفتاری های متعدد نداشتند، گرفتاری های فراوانی برای دیگران و حتی خودشان فراهم میکردند، خدا خیلی ها را با گرفتاری هایی که برایشان پیش می آورد، کنترل و محافظت میکند. خوش به سعادت کسانی که اگر گرفتار نبودند بیشتر به دیگران خدمت میکردند و گرفتاری دیگران را بیشتر بر طرف میکردند.

۲۶ فروردين ۹۴ ، ۱۰:۲۷ ۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰

احساس نیاز به نماز

اگر آدم از تعادل روحی کافی و کمی تجربه معنوی برخوردار باشد به نماز احساس نیاز خواهد کرد. احساس نیاز به نماز حس مخصوصی است که قابل بیان نیست ولی مهم ترین عامل خوب نماز خواندن و لذت بردن از نماز است. یکی از مهم ترین راه های بیدار شدن این احساس نیاز ، خواندن نوافل همراه نماز های واجب است.

۲۵ فروردين ۹۴ ، ۲۲:۳۳ ۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰

حرکت

حرکت جز لاینفک حیات آدمی است. اگر به سوی بهتر شدن در حرکت نباشیم به سوی بدتر شدن میرویم. ایستایی در حیات معنا ندارد. ما مجبوریم هر لحظه به سوی خوبتر شدن حرکت کنیم و الا ناخواسته وضعمان بدتر خواهد شد. اهمیت مغفرت پروردگار در این است که دائما سقوط ما را جبران میکند تا نابود نشویم.

۲۳ فروردين ۹۴ ، ۱۸:۴۵ ۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰

بدترین انتخاب

بدترین انتخاب، انتخاب بد در مقابل بدتر نیست، چون به آن مجبور میشوی. بدترین انتخاب، انتخاب خوب در برابر خوبتر است چون به کم قانع شدن در خوبیها، آغاز سقوط است. اهل خوبیها باشی و به کم قانع باشی یعنی « ما قدروا الله حق قدره » . آغاز خراب شدن انسان با محبت به دنیاست. دنیا بد نیست ، کم است!

۲۲ فروردين ۹۴ ، ۱۶:۲۵ ۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰

عمرمان هدر میرود اگر ...

کارگردان هستی برای هر یک از ما نقشی در نظر گرفته است که اولا باید آن را درست تشخیص بدهیم و ثانیا آن را درست ایفا کنیم. فرقی ندارد نقش ما چه باشد. اگر دچار هیجانات کاذب باشیم و تسلیم هدایتهای ظریف کارگردان نشویم، نمیفهمیم از ما چه میخواهد و نقش خود را پیدا نمیکنیم و عمرمان هدر میرود.

۱۹ فروردين ۹۴ ، ۱۱:۴۶ ۳ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰

معنای مجاهدت

اگر در انجام هر کاری از تمام ظرفیت های خود استفاده کنیم، مجاهدت کرده ایم. سخت کوشی و مجاهدت معنایش این نیست که بیش از ظرفیت خودمان کار کنیم، بلکه باید تمام ظرفیت خود را به کار بگیریم و تلاش کنیم و آن بخش از استعدادهای خودمان را که تا کنون به کار نیامده، فعال کنیم. یک جهادگر منتی بر دیگران ندارد، تنها خود را بیش از دیگران شکوفا کرده و از مرگ استعدادهایش جلوگیری کرده است.

۱۸ فروردين ۹۴ ، ۱۶:۳۹ ۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰