"برای رشد معنوی، مهارت هم لازم است."

۲۴ مطلب در تیر ۱۳۹۴ ثبت شده است

دست ما را بگیر ...

خدایا وقتی ما گناه میکنیم تو ما را ببخش و هنگاهی که میبخشی گذشتۀ ما را جبران کن. خدایا وقتی نادانی میکنیم دست ما را بگیر و هنگامی که دست ما را میگیری، دانایی به ما عنایت بفرما. خدایا وقتی تو را نمیخواهیم تو ما را بخواه و هنگامی که ما را میخواهی ما را هم خاطرخواه خودت قرار بده.

۲۹ تیر ۹۴ ، ۱۰:۴۸ ۰ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰

مثه بقیه نباش!


خدایا وقتی دیگران خوابند ما را بیدار کن و هنگامی که دیگران بیدارند، ما را در اوج هشیاری قرار بده و هنگامی که دیگران متوقفند ما را حرکت بده و هنگامی که دیگران در حرکتند ما را به پرواز دربیاور. بالاخره هیچگاه مانند دیگران نباشیم؛ و اجعلنی من احسن عبیدک نصیبا عنک و اقربهم منزلة منک.

۲۸ تیر ۹۴ ، ۱۴:۵۶ ۰ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰

دوره آموزشی

در زندگی این دنیا ما را از تنگناهایی عبور میدهند که مهارت و ظرفیت برای کارها و سطح عالی تری از زندگی در عالم آخرت پیدا کنیم. این دنیا یک دوره آموزشی و تمرینی است نه فقط برای پاداش گرفتن در آخرت و دیگر هیچ، بلکه برای آمادگی یافتن برای زندگی بسیار جذاب تر، که اصل زندگی در آنجاست.

۲۷ تیر ۹۴ ، ۱۲:۵۶ ۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰

ولی امر

هیچکس به اندازۀ ولی امر جامعۀ اسلامی مظلوم نیست. چون معمولا مردم محدودیتهای او را خوب درک نمیکنند و از طرفی دشمنانش محدودیتهای او را خوب میفهمند و او را تحت فشار قرار میدهند و او نیز هرگز نمیتواند همۀ واقعیتها را بیان کند. درعین حال باید به وظیفه ای که درست تشخیص میدهد، عمل کند.

۲۷ تیر ۹۴ ، ۰۷:۵۶ ۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰

بی اختیاری

خدا به طرز خاصی اصرار دارد اختیار و مدیریت زندگی ما در دست خودش باشد. گاهی از اوقات برنامه های ما را به هم میزند و تدبیر خودش را جایگزین میکند و قطعا بهتر هم نتیجه میدهد ولی ما دوست داریم پیش بینی های ما به هم نخورد. هر چه بیشتر به بی اختیاری خود در برابر خدا پی ببریم، موحدتر میشویم.

۲۵ تیر ۹۴ ، ۰۴:۰۱ ۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰

آرمان گرایی

آرمان گرایی و انقلابی گری معنای دقیقش واقع بینی، منفعت گرایی و عقلانیت است. آنهم دیدن همۀ واقعیتها و منفعتها، خصوصا منافعی که در بلندمدت به آنها نیاز داریم. در مقابل، انقلابی نبودن یعنی ادعای واقع بینی و منفعت گرایی داشتن، و با خیال بافی و حماقت به توجیه ضررها و ضعفها پرداختن.


۲۳ تیر ۹۴ ، ۱۱:۰۷ ۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰

فرصت انتخاب


هرچند وقت یکبار به ما فرصت میدهند یک انتخاب ارزشمند داشته باشیم. اگر انتخاب بی ارزشی داشته باشیم و یا اصلا انتخابی نداشته باشیم، امور بی ارزشی به ما تحمیل خواهند شد. آنوقت ما مجبور خواهیم بود عمر و هستی خود را صرف امور بیهوده کنیم. ما باید از خدا برای انتخابهایمان مدد بگیریم. 

۲۲ تیر ۹۴ ، ۱۸:۵۲ ۲ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰

سایه گناه

اثر گناه مانند سایه به ما میچسبد و نیمی از وجود ما را تاریک میکند و تبعات آن مانند تداوم سایه روی زمین به دنبال ما کشیده میشود و رهایمان نمیکند. گاهی از اوقات سایۀ ما بسیار بزرگتر از خود ماست. اثر یک رفتار بد بسیار بیشتر از حجم خود آن است، بستگی دارد چگونه مقابل نور ایستاده باشیم.

۲۲ تیر ۹۴ ، ۱۵:۱۸ ۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰

مناجات ۳

خدایا بی صبرانه منتظر زمانی هستم که از پشت پرده بیرون بیایی، مرا در آغوش مهربانت بگیری، سکوتت را بشکنی و با لبخند به من بگویی: در این سالهای سرشار از سکوت، دائما به فکر من بوده ای، خطاهایم را بخشیده ای و در پس هر رنجی گنجی برایم مخفی کرده ای. خدایا با تمام وجود به تو امیدوارم.

۲۰ تیر ۹۴ ، ۱۸:۰۶ ۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰

ویژه

امشب فقط برای فرج دعا کن

یادداشت استاد پناهیان در مورد شب بیست و سوم ماه رمضان

ادامه مطلب...
۱۸ تیر ۹۴ ، ۲۱:۲۵ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰